Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2008

3.500.000 τόνοι Μήλου εξάγεται

Αναδημοσιεύουμε (27/06/08 EURO2day) μελέτη του Συνδέσμου Μεταλλευτικών Επιχειρήσεων (ΣΜΕ) για να καταλάβουμε για τι μεγέθη και συμφέροντα μιλάμε:

Mεγάλη ζήτηση για πρώτες ύλες και μεταλλουργικά προϊόντα, υψηλές τιμές και σημαντικές αυξήσεις πωλήσεων των εταιριών του κλάδου διεθνώς και για το 2007, παρατηρεί σε μελέτη του ο ΣΜΕ.Οι εταιρίες-μέλη του Συνδέσμου Μεταλλευτικών Επιχειρήσεων (ΣΜΕ) είχαν αρκετά ικανοποιητικά οικονομικά αποτελέσματα ιδιαίτερα στους τομείς των βιομηχανικών ορυκτών και των μεταλλουργικών προϊόντων.

ΜΠΕΝΤΟΝΙΤΗΣ
Η συνολική παραγωγή εξορυγμένου ορυκτού στον κλάδο του μπεντονίτη υπερβαίνει τους 1.300.000 τόνους. Η εξόρυξη πραγματοποιείται κατά κύριο λόγο στα ορυχεία της νήσου Μήλου (S&B Βιομηχανικά Ορυκτά Α.Ε.) και σε μικρές ποσότητες στη νήσο Κίμωλο (ΜΠΕΝΤΟΜΑΙΝ Επιχειρήσεις Κιμώλου Α.Ε.).
Το εξορυγμένο υλικό και από τις δύο περιοχές είναι μοναδικής για τα ευρωπαϊκά δεδομένα ποιότητας και από τα καλύτερα στον κόσμο. Επίσης, και το μέγεθος της εγχώριας παραγωγής του υλικού βρίσκεται στις πρώτες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης.
Η S&B Βιομηχανικά Ορυκτά Α.Ε. αποτελεί τη μεγαλύτερη παραγωγό μπεντονίτη στην Ευρώπη καθώς και τη μεγαλύτερη εξαγωγό εταιρία στον κόσμο. Οι πωλήσεις μπεντονίτη κατευθύνονται κατά κύριο λόγο στο εξωτερικό, καλύπτοντας όλη την ευρωπαϊκή αγορά καθώς και σημαντικές αγορές της Αμερικής (ΗΠΑ, Καναδά, Βραζιλία), της Ρωσίας και των χωρών της ανατολικής Μεσογείου. Ένα μικρότερο μέρος καλύπτει και τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς.

ΠΕΡΛΙΤΗΣ
Κατά το 2007 η ελληνική δραστηριότητα της S&B στον κατεργασμένο αδιόγκωτο περλίτη παρέμεινε σταθερή στα επίπεδα του προηγούμενου έτους. Αντίστοιχα και οι συνολικές πωλήσεις του ελληνικού κατεργασμένου αδιόγκωτου περλίτη διατηρήθηκαν στα επίπεδα του 2006. Η κατανομή των πωλήσεων ανά τομέα τελικών χρήσεων διαμορφώθηκε ως εξής: το 58% κατευθύνθηκε στις οικοδομικές εφαρμογές (δομικά υλικά και επιχρίσματα), το 20% στις γεωργικές χρήσεις και το υπόλοιπο σε άλλες εφαρμογές, όπως κρυογενικές μονώσεις, χυτήρια και ως διηθητικά μέσα.
Στον τομέα αυτόν λειτουργούν δύο εταιρίες-μέλη του συνδέσμου, η S&B Bιομηχανικά Ορυκτά Α.Ε., που αποτελεί τον σημαντικότερο παραγωγό περλίτη στον Ελλαδικό χώρο, με κέντρο παραγωγής στη Μήλο, καθώς και τον μεγαλύτερο προμηθευτή αδιόγκωτου διαβαθμισμένου περλίτη παγκοσμίως, και η Περλίτες Αιγαίου Α.Ε., που δραστηριοποιείται στη νησίδα Γυαλί. Συνολικά σε επίπεδο εγχώριας παραγωγής εξορύχθηκαν περίπου 1.100.000 τόνοι ορυκτού περλίτη και παράχθηκαν σχεδόν 650.000 τόνοι κατεργασμένου υλικού.

ΠΟΖΟΛΑΝΗ
Η εγχώρια παραγωγή ποζολάνης διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα και το 2007, φτάνοντας τους 1.520.000 τόνους. Το σύνολο της παραγωγής απορροφήθηκε από την ελληνική τσιμεντοβιομηχανία. Οι περιορισμοί που θεσμοθετήθηκαν στην Ε.Ε. για την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα έδωσαν σημαντική ώθηση στην παραγωγή ποζολανικών τσιμέντων, τα οποία στην Ελλάδα παράγονται από τη φυσική ποζολάνη και την ιπτάμενη τέφρα των σταθμών ηλεκτροπαραγωγής που χρησιμοποιούν ως καύσιμο τον λιγνίτη.
Τα ενεργά ορυχεία ποζολάνης βρίσκονται στη Μήλο, στην Κίμωλο και στη Σκύδρα του νομού Πέλλης. Στον κλάδο της ποζολάνης δραστηριοποιούνται οι εταιρίες-μέλη του ΣΜΕ ΛΑΒΑ Μ.Λ.Α.Ε., ΙΝΤΕΡΜΠΕΤΟΝ Δομικά Υλικά Α.Ε. και ΜΠΕΝΤΟΜΑΪΝ Επιχειρήσεις Κιμώλου Α.Ε.

11 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ισχύει αυτό περί παρακράτησης κάποιου ποσού ανά τόνο εξαγόμενου ορυκτού, υπέρ του Δήμου;

Ανώνυμος είπε...

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟ 'ΜΗΛΙΩΝ ΔΙΑΛΟΓΟΙ"

ΠΑΡΑΤΗΡΩ ΟΤΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΝΑ ΜΗΝΑ ΕΙΧΕ ΠΕΡΙΠΟΥ 2.600 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ, ΑΡΙΘΜΟΣ - ΡΕΚΟΡ ΓΙΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΜΕΣΟ ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΗΣ ΜΗΛΟΥ

ΟΤΑΝ ΛΟΙΠΟΝ, ΑΝΟΙΓΕΙ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΑ, ΚΑΘΩΣΠΡΕΠΙΣΜΟΥΣ, ΦΟΒΙΕΣ Κ.Λ.Π., ΤΟΤΕ ΕΓΕΙΡΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΛΚΥΣΤΙΚΗ

ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ

Ανώνυμος είπε...

ΠΡΟΣ "ΜΗΛΙΩΝ ΔΙΑΛΟΓΟΙ":

Σίγουρα ο διάλογος είναι εξ ορισμού χρήσιμος, ιδιαίτερα όταν μπαίνουν επιχειρήματα και κατατίθενται προτάσεις.
Είναι εμφανής όμως η εμμονή και εμπάθεια με τις εταιρείες. Μιά ματιά στα θέματα που τίθενται προς διάλογο αρκεί: στην πλειοψηφία τους αναφέρονται με τον ένα ή άλλο τρόπο, άμεσα ή έμμεσα στις εταιρείες και στα ορυχεία, που θεωρούνται ότι ευθύνονται γιά όλα τα δεινά της Μήλου. Το πρόβλημά μας είναι δηλαδή οι εταιρείες και δεν υπάρχουν άλλα θέματα που να απασχολούν τους Μηλιούς και το μέλλον τους; Ξεχάσθηκαν δηλαδή αεροδρόμιο, ακτοπλοία, Κέντρο Υγείας, βιολογικός καθαρισμός, ΧΥΤΑ, τουριστικό προιόν, περιφερειακά προγράμματα, κατακόμβες, πολιτιστικά, χωροταξικό, οδικό δίκτυο, λιμάνι στα Πολλώνια,...Καλά είναι τα οράματα, οι στρατηγικές και η ανάλυση ταυτότητας, αλλά θα πρέπει να βρούμε και πού θα πάμε τα σκουπίδια μας και τους βόθρους π.χ.

Ανώνυμος είπε...

Φίλε (άνωθεν)

Συμμετέχω στο διάλογο

Δεν βρίσκω να υπάρχει κάποια εμπάθεια με τις εταιρείες, από την πλειονότητα τουλάχιστον όσων συμμετέχουν.

Αλλά πώς να το κάνουμε...
Το πρόβλημα για μια στρατηγική ανάπτυξης του νησιού, συνδέεται αναπόφευκτα με τις εταιρείες και τα σχέδιά τους. Απόδειξη, η θέση της Μήλου στον γενικό χωροταξικό σχεδιασμό της χώρας. Πιστεύει κανείς, ότι η Μήλος δεν συγκαταλέχθηκε σε περιοχές με τουριστικό, αρχαιολογικό κ.λ.π. ενδιαφέρον, εν αγνοία των εταιρειών;

Σωστά μιλάς και για άλλα προβλήματα. Αλλά δεν είναι όλα εξ ίσου καίρια.
Π.χ. το θέμα του λιμανιού είναι κατά τη γνώμη μου έλασσον και οι μόνοι που βολεύονται με τη λύση "Πολλώνια" είναι οι εφοπλιστές και κανείς άλλος (και μάλιστα τη στιγμή που δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα με το θέμα του περιφερειακού δρόμου).

Πολύ πιο σοβαρό πρόβλημα είναι το αεροδρόμιο!
Ας όψονται οι αίτιοι....

Μηλίων διάλογοι είπε...

Φίλε 5.21 έχεις κάπου δίκιο, αλλά όπως λέει και ο επόμενος φίλος , το πρόβλημα της στρατηγικής ανάπτυξης δεν μπορεί παρά να αναφέρεται στον κυρίαρχο τρόπο ανάπτυξης της Μήλου που κρατά πολλά χρόνια, πάει για το μέλλον χωρίς διάθεση αλλαγής από το κράτος, και με αυτό το μοντέλο έχουμε μείνει πίσω από άλλα νησιά.
Οι εταιρίες (α) έχουν μεγάλη πολιτική δύναμη και τα στελέχη της αρέσκονται να δηλώνουν ότι τα ελέγχουν όλα. Αυτός ο τύπος ανάπτυξης έχει καθορίσει τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας, τον τρόπο σκέψης και αντίδρασης, το προσωπικό που μένει στη μήλο και εκείνο που φεύγει, τον πληθυσμό του νησιού, και δεν βοήθησε ακόμη να λυθούν βασικά ζητήματα όπως αυτά που ενδεικτικά αναφέρεις. Αντίθετα καταναλώνεται κοινωνικό –πολιτικό δυναμικό από τον χωρισμό μας σε εταιρικούς ή μη.
Εμπάθεια δεν υπάρχει, κάθε άλλο, αλλά και οι εταιρίες, όταν κάποιοι γίνονται βασιλικότεροι, ξεπερνούν τα όρια και εμφανίζονται μικρότερες του όγκου τους και προκαλούν με την αλαζονεία της δύναμης.
Τέλος ο διάλογος είναι ανοικτός και για επιμέρους ζητήματα, αν και τα περισσότερα εμφανίζονται σαν τεχνικής ή γραφειοκρατικής εμβέλειας πχ το εξοργιστικό με το αεροδρόμιο, τι να πεις, να βρίσεις μόνο σου έρχεται, και δεν κάνει..
Θα πρότεινα πάντως, ένα τέτοιο θέμα να αναγορεύεται από το Δήμο σε ζήτημα χρονιάς και να καλούσε σε συσπείρωση κινητοποίηση όλων για την προώθησή του.

Ανώνυμος είπε...

Για να μην γκρινιάζουμε συνεχώς, ας πούμε ένα μπράβο στο Δήμο για την διαφημιστική καμπάνια στην Αθήνα μέσω των αστικών λεωφορείων.
Ηταν ωραίο θέαμα να κυκλοφορείς αγανακτισμένος στην Κηφισίας, και να βλέπεις μπροστά σου την πρύμη του λεωφορείου να σε καλεί στη Μήλο...

Ωραίο και βάρβαρο, γιατί... έπρεπε να συνεχίσεις να ανεβαίνεις την Κηφισίας και όχι να κατεβαίνεις τα Κατήφορα

Ανώνυμος είπε...

Θα έλεγα καταρχήν ότι δεν πρέπει να τα περιμένουμε όλα από το κράτος ή το Δήμο. Και εν πάσει περιπτώσει άλλα νησιά προχώρησαν χωρίς υποστήριξη από κρατικά μοντέλα ή Σχέδια. Το ζητούμενο είναι εμείς τί ανάπτυξη θέλουμε και τί ανάπτυξη μπορούμε ρεαλιστικά να κάνουμε. Ρεαλιστικά και όχι να λέμε μόνο τί δεν θέλουμε ή να βαυκαλιζόμαστε με οράματα. Θα συμφωνήσω με το φίλο που αναφέρει ότι διαρκώς καταφερόμαστε εναντίον των εταιρειών κι αυτό μας οδηγεί σε διαχωρισμό σε "εταιρικούς" και μή, όπως πολυ πετυχημένα αναφέρει ο άλλος φίλος. Τα ορυχεία παραμένουν ο ένας σημαντικός πόλος ανάπτυξης γιά το νησί μας και ας μη γελιόμαστε, είμαστε τυχεροί που τον έχουμε. Ο άλλος πόλος θα ήταν ο τουρισμός. Σε συνύπαρξη με τα ορυχεία και με αμοιβαίο σεβασμό. Αλλά γιά τον τουρισμό πρέπει να παραδεχθούμε ότι έχουμε πολύ δρόμο να κάνουμε και απαιτείται σοβαρότητα, επαγγελματισμός και βάθος χρόνου. Σε κάθε περίπτωση το μονοδιάστατο μοντέλο ανάπτυξης (σκέτος τουρισμός δηλαδή) έχει ήδη οδηγήσει άλλες περιοχές της Ελλάδας σε αδιέξοδο.

Ανώνυμος είπε...

Το μονοδιάστατο μοντέλο ανάπτυξης ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, θέλει και πολυδιάστατους ανθρώπους να το εφαρμόσουν.

Μην σχολιάσω....

Ωστόσο, δεν είμαι σύμφωνος ότι είμαστε και τυχεροί που έχουμε τα ορυκτά. Ούτε τυχεροί, ούτε άτυχοι είμαστε.
Σηκώνει μεγάλη κουβέντα αυτό!

Ανώνυμος είπε...

Το 2007 λοιπόν, είχε υπερκέρδη η εταιρεία και κατά συνέπεια και η εταιρεία που σχετίζεται με χωματουργικές εργασίες.
Ερώτηση 1η
Τα μοίρασε τα κέρδη των προηγούμενων χρόνων στους εργαζόμενους και τώρα απαιτεί να τα πάρει πίσω «ακρωτηριάζοντάς τους»;
Ερώτηση 2η
Όταν ήρθαν « ξεβράκωτοι» στο νησί, γιατί κανένας δεν είναι από τη Μήλο, με ποιες πλάτες έκαναν ότι έκαναν; Με πολλές συνέπειες άσχημες για τους εργαζόμενους. Εντωμεταξύ, τα καλύτερα σημεία έχει αγοραστεί από τους ιδιοκτήτες των εταιρειών αυτών.
Όταν λένε οι «οικονομολόγοι των εταιρειών» είμαστε εκτός προϋπολογισμού, τι σημαίνει; είναι δυνατόν να εξάγουν 20 και 30% παραπάνω κάθε χρόνο;
Το παν μέτρον άριστον δεν το έχουν ακούσει πότε; Βγάλτε το κερί από τα αυτιά.
Τους αφήσαμε ελεύθερους, χωρίς όρους να αλωνίζουν στην Μήλο και τώρα ξανά αυτό κάνομε.
Ας μάθουν οι εταιρείες αυτές ότι υπάρχουν και άλλες εταιρείες στην Μήλο με ντόπιους ιδιοκτήτες που διατηρούν το προσωπικό που έχουν, με πραγματική χασούρα και όχι εικονική που παρουσιάζουν ως πραγματική.
Κλάψα!!!
Την είχαν οι τουριστικοί, τώρα επεκτάθηκε και σε άλλο κλάδο, όντως υπάρχει πρόβλημα.
Ας το σταματήσουν εκεί. "Οι μεγάλοι"!!!
σχολιάστε το θα διορθωθώ, φτάνει να είσται εσύ σωστός!

Ανώνυμος είπε...

κόλλησε η καραμέλα στην εμπάθεια, τώρα μάθαμε και αυτή τη λέξη, Κοροϊδευόμαστε?

Ανώνυμος είπε...

Το 2007 λοιπόν, είχε υπερκέρδη η εταιρεία και κατά συνέπεια και η εταιρεία που σχετίζεται με χωματουργικές εργασίες.
Ερώτηση 1η
Τα μοίρασε τα κέρδη των προηγούμενων χρόνων στους εργαζόμενους και τώρα απαιτεί να τα πάρει πίσω «ακρωτηριάζοντάς τους»;
Ερώτηση 2η
Όταν ήρθαν « ξεβράκωτοι» στο νησί, γιατί κανένας δεν είναι από τη Μήλο, με ποιες πλάτες έκαναν ότι έκαναν; Με πολλές συνέπειες άσχημες για τους εργαζόμενους. Εντωμεταξύ, τα καλύτερα σημεία έχει αγοραστεί από τους ιδιοκτήτες των εταιρειών αυτών.
Όταν λένε οι «οικονομολόγοι των εταιρειών» είμαστε εκτός προϋπολογισμού, τι σημαίνει; είναι δυνατόν να εξάγουν 20 και 30% παραπάνω κάθε χρόνο;
Το παν μέτρον άριστον δεν το έχουν ακούσει πότε; Βγάλτε το κερί από τα αυτιά.
Τους αφήσαμε ελεύθερους, χωρίς όρους να αλωνίζουν στην Μήλο και τώρα ξανά αυτό κάνομε.
Ας μάθουν οι εταιρείες αυτές ότι υπάρχουν και άλλες εταιρείες στην Μήλο με ντόπιους ιδιοκτήτες που διατηρούν το προσωπικό που έχουν, με πραγματική χασούρα και όχι εικονική που παρουσιάζουν ως πραγματική.
Κλάψα!!!
Την είχαν οι τουριστικοί, τώρα επεκτάθηκε και σε άλλο κλάδο, όντως υπάρχει πρόβλημα.
Ας το σταματήσουν εκεί. Οι μεγάλοι!!!
ΚΑΙ ΠΡΟΠΑΝΤΩΝ ΜΗΝ ΣΤΕΝΑΧΩΡΕΙΤΕ ΤΟ ΔΣ ΜΗΛΟΥ

Η Μήλος είναι:
......Για το κράτος ένα νησί στα τόσα που δεν μπορεί να διαχειριστεί, και έτσι με ανακούφιση το παραδίδει στις εταιρίες για εκμετάλλευση, νίπτοντας τα αδέξια χέρια του
.....Για τις εταιρίες ιδανικός τόπος άντλησης κερδών, χωρίς ιδιαίτερες οχλήσεις
......Για εμάς που γεννηθήκαμε και φιλοδοξούμε και να πεθάνουμε εδώ, είναι ο κόσμος όλος και απαιτούμε να έχουμε τον πρώτο λόγο για το παρόν και το μέλλον του.
Ο διάλογος μας είναι ο μόνος δρόμος για να ξεπεράσουμε την απελπισία του αφόρητου ρεαλισμού που μας έχουν φορέσει και να ανιχνέσουμε τις δυνατότητες μας, τι θέλουμε για αύριο, ποια τα όπλα μας, ποιους πόρους και από που και πως θα τους απαιτήσουμε.
Απαιτείται δικό μας, προσαρμοσμένο σχέδιο ανάπτυξης, από την κοινωνία για την ίδια και δέσμευση από όλους μας.