Τρίτη, 4 Μαρτίου 2008

Αναζήτηση ταυτότητας

Είναι αναγκαίο να ψάξουμε το τι διαόλου κάλτσα είμαστε, μήπως και καταλάβουμε τι μας γίνεται και μετά τι μπορούμε να σχεδιάσουμε.
«Εδώ και πολύ καιρό είναι κοινός τόπος ότι μόνο μια περιορισμένη μειοψηφία πολιτών συμμετέχει σταθερά και ενεργητικά στη ζωή του κράτους τους ή μιας μαζικής οργάνωσης … Σήμερα βρισκόμαστε μπροστά σε μια ολοφάνερη απόσυρση των πολιτών από τη σφαίρα της πολιτικής».
Αυτά λένε οι ειδικοί επιστήμονες (Έρικ Χομπσμπάουμ &7, 2/3/2008) για το σύγχρονο κόσμο μας, και νοιώθεις ότι η Μήλος είναι πολύ σύγχρονη, με όλα όσα αυτό συνεπάγεται, αλλά μοιραία συγκρίνεις με άλλα κοντινά νησιά που κάπως αλλιώς βλέπουν, αισθάνονται και διαχειρίζονται τα πράγματα.

Πώς εξηγείται η διαφορά;

Στο πρόσφατο παρελθόν σε όλα τα νησιά οι αγρότες και οι ναυτικοί ήταν οι κυρίως τάξεις.Οι ναυτικοί λόγω συνθηκών επαγγέλματος δεν συνδέονται με το χώρο τους και δεν καθόριζαν τα πράγματα. Οι αγρότες καθόριζαν τα έθιμα και έδιναν τη χροιά στον τοπικό πολιτισμό. Οι παραδόσεις είναι αγροτικές όπου δεν επισκιάστηκαν από τις αστικές (Σύρος;).
«Η παράδοση των πανηγυριών συνδέεται κυρίως με τον αγροτικό χώρο, με επίκεντρα τόσο τις εκκλησίες των οικισμών, όσο και τα υπαίθρια εξωκλήσια. Παλαιότερα την οργάνωση των πανηγυριών αναλάμβαναν οι κοινότητες, οι επαγγελματικές συντεχνίες, καθώς και οι γεωργικοί και κτηνοτροφικοί σύλλογοι». Λέει μια σχετική μελέτη του Πανεπιστημίου του Αιγαίου.
Στη Μήλο υπήρχαν οι ναυτικοί και οι αγρότες, αλλά κυρίως υπήρχαν οι εργάτες που δούλευαν στα ορυχεία. Η διαφορετική από αυτή των άλλων νησιών κοινωνική σύνθεση οδήγησε και σε διαφορετικές κοινωνικές συμπεριφορές πχ εργατικοί αγώνες, άλλη πολιτική έκφραση, άλλες συλλογικότητες, πιο σύγχρονη αίσθηση των κοινωνικών εξελίξεων.
Η κουλτούρα του αγρότη και του εργάτη είναι εντελώς διαφορετική ένεκα των διαφορετικών συνθηκών ζωής.
Σήμερα τα άλλα νησιά μένουν πιο κοντά στο παρελθόν τους, το «φροντίζουν» γιατί αυτό είναι συμφέρον για το παρόν και το μέλλον τους, αυτό επιτάσσει το συμφέρον της πλειονότητας των κατοίκων οι οποίοι ασχολούνται κυρίως με τον τουρισμό.
Στη Μήλο ο τουρισμός είναι μία οικονομική συνιστώσα, αλλά όχι η μόνη, ούτε η κυρίαρχη και αυτό καθορίζει πολλά κοινωνικά πράγματα στη Μήλο.
Η Μηλέικη κοινωνία ήταν, και είναι, μια αστικής διάρθρωσης κοινωνία σε επαρχιακό και μάλιστα νησιωτικό περιβάλλον, με όλες τις ιδιαιτερότητες που αυτές οι συνιστώσες συνεπάγονται.
Ας το πούμε πιο ευχάριστα, είμαστε μια πιο σύγχρονη κοινωνία σε σχέση με τις άλλες νησιώτικες κοινωνίες, έχουμε ωριμάσει πιο γρήγορα και αυτό κοστίζει σε κάθε παιδί.
Αλήθεια ποιό άλλο Κυκλαδονήσι έχει πάνω του 3 πολυεθνικές εταιρίες;
Όλα αυτά καθόρισαν το παρελθόν, καθορίζουν το παρόν και προκαλούν το μέλλον μας.
Όλοι συμφωνούν ότι η Μήλος είναι ένας τόπος με πολλαπλές προκλήσεις και παράλληλα οι κάτοικοι της μοιάζουν υπνωτισμένοι, αδύναμοι να απαιτήσουν να σχεδιάσουν ένα δικό τους μέλλον που θα τους χωρά όλους, με το δικό τους πρωτότυπο τρόπο.
Συνοπτικά έτσι τα βλέπω εγώ τα πράγματα και πιστεύω ότι η ουσία του διαλόγου είναι κάπου εδώ…. Ας συζητήσουμε καταρχήν για το τι ισχύει για να δούμε το τι μπορούμε… Αντιπροτάσεις λοιπόν..

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα και καταΤΟΠΙΣΤΙκή ανάλυση.

aris_23 είπε...

ΣΑΣ ΑΠΟΣΤΕΛΩ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΟΥ ΕΣΤΕΙΛΑ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΗΛΟΥ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΜΟΥ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ ΜΟΥ ΣΤΟ ΤΟΠΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΝΕΩΝ ΔΗΜΟΥ ΜΗΛΟΥ

"ΠΡΟΣ ΔΗΜΟ ΜΗΛΟΥ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 21/03/2008

ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΩ ΠΩΣ ΘΕΤΩ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΝΕΩΝ ΔΗΜΟΥ ΜΗΛΟΥ.
ΟΛΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΜΟΥΝ (ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ ΣΤΟ ΝΗΣΙ , ΑΛΛΑ Κ ΤΑ 2 ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ , ΚΑΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΚΑΤΟΙΚΩ ΜΟΝΙΜΑ Κ ΑΔΙΑΚΟΠΑ ΣΤΗΝ ΜΗΛΟ), ΕΙΧΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟ ΜΕΣΟ, ΝΑ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΜΑΙ ΑΜΕΣΑ, ΑΛΛΑ Κ ΝΑ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ, ΠΑΝΩ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ, ΑΛΛΑ Κ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΜΑΣ( ΜΙΑΣ Κ ΣΕ ΛΙΓΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΝΕΟΙ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ "ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ")

Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΩΝ ΝΕΩΝ , ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ, ΣΕ ΑΜΕΣΗ ΦΑΣΗ, ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ -ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ, Η ΤΙΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΜΕΣΩ BLOGS (ιστολογια) ΝΑ ΠΑΡΑΘΕΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΜΑΣ ΣΕ ΟΡΓΑΝΟ (Τ.ΣΥΜΒ.ΝΕΩΝ)ΤΟ ΟΠΟΙΟ Κ ΠΟΙΟ ΕΠΙΣΗΜΟ ΕΙΝΑΙ, Κ ΠΙΟ ΑΜΕΣΟ ΜΕ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΕ ΜΙΑ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΗΜΟΣ..ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ, ΤΗΝ ΠΕΙΡΑ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΤΗΝ ΦΡΕΣΚΑΔΑ Κ ΤΗΝ ΟΡΕΞΗ ΕΜΑΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ, ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΤΕΥΧΘΟΥΝ ΠΟΛΛΑ. ΟΙ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΚΑΙ Η ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ ,ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΕΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΟΡΕΞΗ ΜΑΣ, ΑΚΟΜΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΛΟΓΟΥΣ , ΑΛΛΑ Κ ΓΙΑ ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ, ΕΠΙΘΥΜΩ ΝΑ ΘΕΣΩ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ ΚΑ ΤΟ ΤΟΠΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΝΕΩΝ ΔΗΜΟΥ ΜΗΛΟΥ

ΑΡΙΣΤΟΔΗΜΟΣ ΔΕΛΗΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΥΙΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΤΡΗΣ
ΠΛΑΚΕΣ ΜΗΛΟΥ"

Η Μήλος είναι:
......Για το κράτος ένα νησί στα τόσα που δεν μπορεί να διαχειριστεί, και έτσι με ανακούφιση το παραδίδει στις εταιρίες για εκμετάλλευση, νίπτοντας τα αδέξια χέρια του
.....Για τις εταιρίες ιδανικός τόπος άντλησης κερδών, χωρίς ιδιαίτερες οχλήσεις
......Για εμάς που γεννηθήκαμε και φιλοδοξούμε και να πεθάνουμε εδώ, είναι ο κόσμος όλος και απαιτούμε να έχουμε τον πρώτο λόγο για το παρόν και το μέλλον του.
Ο διάλογος μας είναι ο μόνος δρόμος για να ξεπεράσουμε την απελπισία του αφόρητου ρεαλισμού που μας έχουν φορέσει και να ανιχνέσουμε τις δυνατότητες μας, τι θέλουμε για αύριο, ποια τα όπλα μας, ποιους πόρους και από που και πως θα τους απαιτήσουμε.
Απαιτείται δικό μας, προσαρμοσμένο σχέδιο ανάπτυξης, από την κοινωνία για την ίδια και δέσμευση από όλους μας.